Artykuł SEO i artykuł sponsorowany – poznaj różnice

Content marketing ma w pozycjonowaniu stron internetowych kluczowe znaczenie. Copywriterzy i twórcy contentu wykorzystują masę różnych trików, by podnieść pozycję witryny w rankingach wyszukiwarki. Coraz częściej sięgają też po artykuły sponsorowane. Czym są i co je różni od artykułów SEO? Jaki mają wpływ na pozycję strony? Warto się tego dowiedzieć!

Artykuły internetowe – jakie typy tekstów wyróżniamy?

Na stronach internetowych znaleźć można różne rodzaje treści. Artykuły internetowe, zwłaszcza te napisane zgodnie z zasadami SEO, mają za zadanie kierować ruch na konkretną witrynę. Copywriterzy tworzą różne typu artykułów internetowych, w tym:

  • artykuł sponsorowany,
  • artykuł blogowy,
  • poradnik,
  • opis produktu / kategorii (w przypadku stron e-commerce),
  • post w social mediach.

Artykuł SEO – co to?

Pewnie zastanawiasz się, czym jest artykuł SEO. Już odpowiadamy! Artykuł SEO to utwór tekstowy, którego konstrukcja i treść zostały dostosowane do algorytmów wyszukiwarki. Co to oznacza? Tego typu teksty mają pełnić dwie funkcje – przekazywać czytelnikowi określone informacje w sposób dla niego zrozumiały oraz generować wejścia na stronę internetową.

Teksty SEO dzielimy na teksty preclowe, teksty zapleczowe i artykuły. Te ostatnie zajmują w hierarchii najważniejsze miejsce.

Artykuł sponsorowany – definicja

Znasz już typy artykułów internetowych. W tym miejscu warto jednak wspomnieć o jeszcze jednym z nich, czyli artykule sponsorowanym. Jest on formą reklamy i polega na publikacji profesjonalnego artykułu, w którym zawarta jest wartościowa dla odbiorcy treść.

Artykuł sponsorowany publikowany jest odpłatnie na wybranych portalach internetowych. Jego głównym założeniem jest dostarczanie informacji ze wzmianką o konkretnej firmie, produkcie czy usłudze. Jak nietrudno się domyślić, pełni funkcję reklamową.

Artykuł SEO i artykuł sponsorowany – jaka jest różnica?

Pewnie zastanawiasz się teraz, czym właściwie różni się „zwykły” artykuł SEO od artykułu sponsorowanego. Kluczową rolę pełni tu słowo ,,sponsorowany”. Różnica między nimi polega między innymi na tym, że ten pierwszy ma informować, drugi zaś promować – konkretną markę, produkt lub usługę.

Można zatem uznać, że artykuł sponsorowany jest jednym z rodzajów artykułów SEO i podobnie jak one powinien mieć odpowiednią strukturę oraz nasycenie słowami kluczowymi. Tworząc artykuł sponsorowany, należy jednak pamiętać, by reklama nie była zbyt nachalna – może to zmniejszyć skuteczność działań promocyjnych, a nawet zniechęcić konsumenta do zakupu.

Tworzenie artykułów sponsorowanych warto powierzyć profesjonalistom!

Stworzenie artykułu sponsorowanego nie jest wcale takie proste, jak mogłoby się wydawać. Należy pamiętać nie tylko o poprawności językowej i stosowaniu języka korzyści, lecz także o dopasowaniu artykułu do odbiorcy. Zasady tworzenia artykułów sponsorowanych są podobne do tych, które dotyczą tekstów SEO. Treść jednych i drugich powinna być czytelna i przejrzysta – dobrą praktyką jest dzielenie tekstu na akapity.

Artykuł sponsorowany możesz stworzyć sam, ale możesz też skorzystać z oferty profesjonalnych agencji content marketingu. To doskonałe rozwiązanie dla osób, które chcą zaoszczędzić sporo czasu. Twoim tekstem zajmą się bowiem profesjonaliści – copywriterzy i specjaliści od SEO, którzy na swojej pracy znają się jak nikt inny.